21 Temmuz 2009 Salı

Çirkin Çekiciliği

Gönderen Lavinya Öz.







(Bu resim yazıma GÜZELLİK katsın diye eklenmiştir ;) )
...
Ruhunuza ikram etmek için; güzel ya da yakışıklı olup da soğuk olan insanları mı yoksa çirkin olup da çekici ve sıcak olan insanları mı tercih edersiniz?
Önce, GÜZELLİK kavramını konuşmak lazım. Değişken bir kavram olduğu kesin. Kusurlu sima, kusursuz sima kavramları görecelidir.
Kusursuz kabul edilen simalar, her zaman GÜZEL midir?
Cevap: Kocaman bir HAYIRRRRR!
Bence güzelliğe şekil veren; gamzeli bir gülücüktür, bir kaş hareketinin altından şimşek gibi bakabilmektir, belli belirsiz bir dudak kıvrımıdır yaramaz gözlerimize eşlik eden, varlığı bizi rahatsız eden yüzümüzdeki derin ve anlamlı çizgilerdir güzelliğe şekil veren.
Malzemeleri mimiklere dönüştürebilen ve bunu yaparken de karşısındaki kişinin ruhuna ılık ılık esebilendir bence GÜZEL.Kusursuz bir simadaki gülüşü düşünün.Ben o gülüşün güzelliğini göremeyenlerdenim işte.Beyazın içindeki beyazı da göremediğim gibi.
Kusurlu bir simadaki gülüşün güzelliği beni de gülümsetir.Hele hele gülüşe bir de gamze eklendi mi, kişinin yaşı 5 de olsa 50 de olsa ruhum titrer benim. Ben hep çirkin aktör ve aktrisleri beğendim.Aslında laf da “çirkin”, gözümde ve ruhumda onlardan güzelleri ve yakışıklıları yok.Belki de film karelerinde poz vermekten ziyade oyunculuklarını ön plana çıkartabildikleri içindir bu tercihim.
Yakışıklı ya da güzel olan oyuncular filmlerini, güvendikleri o kusursuz(!) tipleriyle ve geçici hayranlarıyla seyrettirirken.Yakışıklı ya da güzel olmayan oyuncuların filmleri, bütünleştikleri karakterlerle ve kendilerinden vazgeçemeyen hayranlarıyla kendiliğinden seyredilir.
Bir de öyle bir güzellik vardır ki…İşte o güzelliğe erişebilmek uzun zaman ve emek ister.Somut bir güzellik değildir bu öyle ilk bakışta görülebilsin. Görmek için de emek ve zaman vermek gerekir.
Herkesin içinde ki güzelliğin yakamoz yakamoz bakışlarına vurması ve karşısındaki kişinin gözlerinde yansıması dileğiyle…
LAVİNYA ÖZ.
Güzellik; görenin gözündedir!

2 yorum:

gizem dedi ki...

Çirkin çekiciliğine en büyük örnek benim için Okan Bayülgen'dir :)) Sanırım buna karizma deniyor. O nasıl karizmadır yahu. Bana hiç çirkin gelmiyor kendisi :D
Güzellik konusunda; evet doğru en önemlisi de güzellik gören gözdedir, zaten sevdiği, insana güzel gelir ki :D Gülümseme de bence güzelliğin %99.9'unu falan kapsıyor :D içini ısıtan bir gülümsemeye karşılık çirkinmiş değilmiş kim bakar ki...:)romantik günümdeyim :P amma da uzun yazmışım. Benim fikirlerim bunlar.

Lavinya Öz. dedi ki...

Seni romantik gününde yakalamak da zordur aslında :)))