25 Temmuz 2009 Cumartesi

Kalem kullanıcısına göre yazı profilleri

Gönderen Lavinya Öz.

*KURŞUN KALEM KULLANICILARI:
Kurşun kalemi ellerine aldıkları zaman, kağıda dökülecek kelimelerden emin değildirler. Yazmaya başladıklarında gelişi güzel gelir ilk cümleler. Yazma eylemi ilerledikçe tahmin etmedikleri ruh derinliklerine ulaşırlar. Bir de bakarlar ki, elleri yüzleri sözlükte bile bulunmayan, hayalet sözcüklere bulaşmış. Arkası silgili bir kurşun kalemi tercih etmelerinin sebebi ise yazılanın kalıcı olmayacağı psikolojisiyle daha rahat yaza bilmektir. Kurşun kalemleri kurşun geçirmez yelekleridir.
*TÜKENMEZ KALEM KULLANICILARI:
Adı gibi tükenmez olmayan kalemleri tükendikçe farklı renk tükenmez kalemle devam ederler yazmaya ve her nedense kalemleri hep kendilerini tükenmez hissettikleri zaman tükenir. Önceden planlanmış kelimelerle doldurmak isterler kağıtları ama her seferinde hissedilen ifade güçlüğü ile planlanan kelimeler değişir, evrimleşir derken kelimenin üstü karalanır, kağıtlar yırtılır, başka boş bir kağıt ele alınır…derken…dikkat dağılır ve birden bire her şey plan dışı oluverir.
*DOLMA KALEM KULLANICILARI:
Mükemmeli arayan kişiliklerdir. Bembeyaz kağıtlarda öyle bir ilerlerler ki…Ansızın döşeniverir tüm dilekçeler, resmi mektuplar, imzalar (en çok sevdikleri şey imza atmaktır. Önemli mevkide olduklarını, imzaları ile bastıra bastıra gösterirler). Beyaz kağıdın üstünde dümdüz ve kusursuz (buz dansı gibi)ilerleyişleri, iş;hayallerini, umutlarını, duygularını yazmaya gelince duraklatır kendilerini. Sanki hangi kelimeyi kullansalar, hangi cümleyle başlasalar yanlış harfler yazıverecek gibi tedirgindir parmakları. (Evet , bazen dolduramaz dolma kalemler kelimeleri).
*DİĞER:
Dolma kalem kullanmaktan ödü kopan, kurşun kalemle yazdıklarını tükenmez kalemle ve hep bir ajandaya temize çekenler (benim gibi).
Bu uygulama yanlıştır aslında.
Yazılanlar kurşun kalemle yazılıp, taslak halinde kalmalı. Umulmadık bir anda, bütünleştirici ve muhteşem cümleler giriş yapmak isteye bilir taslaklarımıza. Misafirperver olmak lazım.
Siz hangi kategoridensiniz?
(NOT:Birde gözleriyle destan yazanlar vardır ama onların konumuzla bir alakası yok :))) ).
SAYGILARIMLA
LAVİNYA ÖZ.

4 yorum:

beyaz. dedi ki...

ben kurşun kalem kullanıcılarındanım kesinlikle:) anlattığınız bütün halleri yaşıyorum yazarken... hatta elimdeki kalem tükenmez de olsa farketmiyor:) ve "kurşun kalem kurşun geçirmez yelek" gerçekten benim için... çok güzel bir yazı olmuş... (bu arada bu yazıyı ilk defa okumuyorum, aslında bir kaç kez okudum daha önce ama yorum yapmak şimdi kısmetmiş:)

Lavinya Öz. dedi ki...

Katkın için teşekkür ederim. Yorumlarını arar oldum :) ihmal etme :)

Sevgiyle

beyaz. dedi ki...

bir gün oturup her yazınıza ayrı ayrı yorum yapacağım ama bakalım ne zaman:) gerçi bazılarını okuduktan sonra söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum sadece hissediyorum... ama yine de bir şeyler yazmaya gayret ederim:)

saygı ve sevgilerimle...

Lavinya Öz. dedi ki...

Lütfen kendini böyle bir zorunluluk içinde hissetme :) ne zaman hangi yazıma yorum yapmak istersen ona yap :)

"bazılarını okuduktan sonra söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum sadece hissediyorum" demişsin ya bana yeter ;)