5 Kasım 2009 Perşembe

Yeni Tema Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?

Gönderen Lavinya Öz.





Değerli; blogumuzu okuyan ve izleyen, blogumuzda çizen ve yazan arkadaşlar :)


Blogun teması değişmiş bulunmakta. Bu değişikliği kafama göre yapmadım elbet :) yazar çizer kadrosunun da görüşlerini aldım, özenle seçtiğim 10 kadar tema demosunu kadrodaki arkadaşlarım ile de paylaşarak yanıt bekledim, dört yanıt geldi(sanırım timeless henüz mailimi almış değil :) ). Bu beş yanıtın ortak seçtiği tema bu idi. Ne yalan söyleyeyim benim kalbimden geçen de bu tema idi. Gözü yormuyor, değişik ve seçkin duruyor, belki eskisine göre pek kullanışlı değil ama :) değer! Alışacağız artık :)

"I POWER BLOGGER" logosu sizi "Kumanda Paneli" ne bağlayacaktır ve yeni kayıtlarınızı oradan girebileceksiniz ;)

Fakat henüz ne işe yaradığını çözemediğim şeyler var. Aşağıda liste şeklinde vereceğim bu şeyler hakkında bilgilerinizi ve neler yapabileceğimizi iletirseniz(yorum olarak) sevinirim.

1. Şu:

Home, Pictures ve Videos

Bunlara resim ve video eklenebiliyor mu?
Açılır sayfa durumuna nasıl getirmeli?
Böyle bir şey yok ise nasıl yok edebilirim :D

2. RSS nedir? Ne işe yarar?

3. technorati nedir? Ne işe yarar?

4. delicious nedir? Ne işe yarar?

5. İçerikler beyaz görünürken demoda, şimdi neden koyudur acaba?

6. Son olarak şu kayıtların altındaki "TOP" nedir? Ne işe yarar?

(Cevaplamadan önce teknoloji cahilliğimi hoş görünüz lütfen :) ben buralara gelebileceğimi ancak hayal edebilirdim çünkü)


Saygılarımla
Lavinya Öz.


NOT: Önerebileceğiniz şeyler de varsa buyrunuz lütfen.

19 yorum:

Özgür dedi ki...

Etiketlere video yazarsan video butonuna tıklayınca o etiketli entryler açılır.
Pictures yazarsan, tıklayınca o etiketli entryler açılır.

Rss bildiğim kadarıyla senin sitene abone olan kişilere her yeni girdinde mail gönderen bir besleme.

technoratti ve delicious önceki yazılardan birisinde söylediğim blog tanıtımı yapan sitelerden iki tanesi. hazır butonunu da eklemişken bence oralara blogunu kaydet abla. :D
5. soruyu anlamadığım için atlıyorum.
o top yazan yere tıklayınca sayfanın başına gidiyor.

Bir de benim bir iki önerim var kızmassınız inşallah. :D

Şu yorumları yazdıktan sonra bir kelime doğrulama sayfası geliyor. Onu kaldırsanız süper olacak ya her seferinde hata veriyor yazdıklarımı iki üç kere yazmak zorunda kalıyorum.

Blogun yeni teması süper olmuş böyle koyu renk yerleri incelemeyi daha çok seviyorum.
Ama orijinal blogger temaları da iki sütunlu bence onlar daha güzel duruyor blogda. İsterseniz o temaların arka planlarını değiştirebiliyorsunuz. Benim blogun eski halini görmüşsündür abla arka plana resim koymuştum şimdi de aynı temayı kullanıyorum arka plana tamamen siyah bir resim koydum sadece. O şekilde daha hoş görünürdü sanki. Hem konu aralarındaki çerçeveleri de arka planla aynı yapıp görünmez hale getirebiliyorsunuz. :D

Sevgiler, Saygılar, Kolay Gelsinler. :D

Lavinya Öz. dedi ki...

Çok teşekkür ederim kardeşim :) müthiş bilgiler vermişsin ben şimdi hepsini düzenliyorum.

Kınıx da bazı temaların yorum göndermek için pek uygun olmadığını anlatmış bana, yorum düzenini de değiştirdim belki o problem kalkmıştır şimdi. Deneyeceğiz.

Diğer bahsettiklerini de uygulayacağım. Sağ ol!

Saygılar kardeşime

Lavinya Öz. dedi ki...

lonely sanırım artık yorum gönderirken problem yaşanmıyor da şu bahsettiğin "videos" etiketleri işe yaramadı. Ne yapmalı?

Şimdi pictures'i deneyeceğim ;)

KınıX dedi ki...

O etiketleri verdikten sonra temanın html kodlarından düzenleme yapmak lazım ama. :)
Ondan işe yaramamıştır sanırım.

Özgür dedi ki...

Abla tam net bende bilmiyorum ama kontrol panelinden o butonlara link vermen gerekiyor galiba. O zaman kullanılır hale gelir diye düşünüyorum...

KınıX dedi ki...

Bir de lonely yazmış ama ben de yazayım bilgim dahilinde.

RSs normalde üyelerin son gelen yazı ve yorumlara daha kolay ulaşmalarını sağlayan bir üyelik sistemi. Ama şu ana kadar RSS aboneliği ile bir blogu ya da forumu takip eden kimseyi görmedim ben. Ama google'ın işine yarıyor sitendeki yazılar kaydederken. O yüzden görünen bir yerde rss linki olursa iyi bir şey bu.

technorati lonelynin dediği gibi blog tanıtım sitesi. Ama yabancı site ağırlıklı çalıştığı için pek bir işe yaradığını söyleyemem. Benim üyeliğim vardı ama kullanmadım hiç.

delicious insanların beğendiği linkleri paylaştığı bir platform. ama bu da yabancı ağırlıklı çalıştığı için çok işe yaramıyor linkinizin burda tanıtılması. :)

Ayrıca geçen dediğim gibi; az çok xml, html ve css bilgim var (azıcık da olsa) :D
Yani yardıma ihtiyaç olursa temaya el atarım. :)

yusufener dedi ki...

herşey güzel de sayfaya girince yorumlar okunmuyor...Sayfa da yazılar da siyah ve ya kahverengi..

Lavinya Öz. dedi ki...

Yorum düzenini; eski durum, gönderimde zorluk yaratıyor diye değiştirdim, bu şekilde pek bir sorun yok gibi... Yazıların açık renk olmasını ben de istiyorum ama bunu topluca yapabileceğim bir sistem var mı yoksa tek tek mi yapmalıyım bilmiyorum :)

Çoğul istek üzerine yorumlar için başka bir düzenleme getirebilirim, belki tam sayfayı seçmeliyim... Deneriz :)

Lavinya Öz. dedi ki...

Tamam üstte yer alan butonlar yabancı siteler için ise hiç denemeyeyim :) kim tanır oradan burayı :D Kınıx madem temalar konusunda bilgin var bana şu; RSS, delicious ve technorati butonlarını nasıl yok edebileceğimi anlat ve lonely; "videos" kısımlarına bağlantı kodu eklemeyi denerim, bunu da nasıl yapacağımı bilemiyorum ama :D

İyi ki varsınız!
Yardım, ilgi ve emekleriniz için sonsuz teşekkürler.

Yorumların bu hali gönderimde bir zorluk çıkarmıyor inşallah?

KınıX dedi ki...

Kontrol paneli > Yerleşim > HTML'yi düzenle'ye tıkla Lavinya Abla. Orda şunu arat; http://i41.tinypic.com/o5uwlg.jpg bu technoarti'nin resmi mesela. İstersen direk bu resim linkinin geçtiği kodu silip resmi silmiş olursun, istersen o resim yerine farklı bir resim koyup, bağlı olduğu linki de kendi kafana göre bir siteye verebilirsin. Büyük ihtimalle kod (a href=#)(img src='http://i41.tinypic.com/o5uwlg.jpg'/)(/a) olacak. Burada # yerine resme tıklanınca gelecek linki koyacaksın. Tabi bu link 'tırnak' içinde olmalı. :)

Yok ben uğraşamam dersen direk o linkin içinde geçtiği (a href'ile başlayıp (/a) ile biten kodu silersin, oradaki resimde link de kaybolur.



Diğer sorun için de, gerçi lonely'e sormuşsun ama ben atlıyım. :P
Yine aynı yere girip orada Pictures diye arat mesela (ctrl+f kullanarak arayabilirsin sayfa içindeki kelimeleri). Orda da tahminen şuna benzer bir kod bulacaksın (a href=#)Pictures(/a)

İşte burdaki pictures yerine ne istersen yazabilirsin, # yerine de yine istediğin linki koyabilirsin, mesela yeni oluşturacağın kategorinin linkini koyabilirsin. :)

Elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum. Aslında severek yapıyorum, kodları kurcalamayı pek seviyorum. :D

Yazı renklerini falan da sanırım tek tek değişmen gerekecek. Eğer yazı tipleri ve renkler kısmında seçenekler varsa oradan değiştirmek kolay. Ama bazı temalarda oradan değişmiyor yazı renkleri falan; o zaman yine kodlara el atmak gerekecek ki o baya uzun sürebilir. :)

Yorumlar şu haliyle iyi bence. Yani keşke normal hali olsa; ama dediğim gibi kendi domainindeyken bir çok tema bu sorunu verebiliyormuş.

NOT: Benim ( ve ) yaptıklarımı < ve > olarka koy sen :D Yorum paneli kabul etmiyor kodları öyle yazınca.

Özgür dedi ki...

Yorumların bu hali gönderim için en ideali. :D Kelime doğrulama olmadığı müddetçede her türlü yorum sayfası kabulümdür.
Bir de Technoratti ve delicious yabancı ağırlıklı ama yurt dışındaki türk vatandaşları takip ediyor. Benim bu ikisi dışında önereceğim ve en çok üye getireni BlogCatalog. Yani bir kenarda durmasının zararı dokunmaz. :D
O konuda tavsiye edeceğim türkiye tabanlı blog tanıtım sitesi www.bloxoo.com . Ben iki aydır falan Bloxoo üyesiyim dediğim gibi 30 civarı üye geldi oradan. Sonuçta blog hazırlıyorsak yazılarımızın çalışmalarımızın birileri tarafından izlenip beğenilmesi için yapıyoruz.

Rss olayına gelirsem, bu beslemeyi takip edenler var. Çok fazla değil ama var. :D

Bir de link olayı var, sonradan eklenen temalarda nasıl yapılıyor bilmiyorum. Bloggerın orijinal temalarında bir link listesi eklenerek sorun çözülüyor.

bir de işin bu kısmı benim tamamen bilgim dışında olan kısım ama, bildiim kadarıyla temaların üzerinde gelen şeyler kaldırılamıyor galiba. Bu işin uzmanı Kınıx o halleder diye düşünüyorum. :D

Lavinya Öz. dedi ki...

@Kınıx bu dediklerini yapmaya çalışacağım, beceremezsem eğer; bu düzenlemeleri yapana kadar seni yönetici yapayım, madem hoşuna da gidiyor, zaten o kadarı beni aşar diye düşünüyorum. "kod" un ne demek olduğunu yeni yeni öğrenen biri temayı bir felaket ile sonuçlandırabilir :)))önce bir yedeğini alırım artık ;)


Tekrar tekrar teşekkürler...

KınıX dedi ki...

Tamam bir dene, olmazsa ben el atarım. Ne istiyorsan seve seve yapatım. :)

Lavinya Öz. dedi ki...

@Mr_lonely;

Bloxoo blogu kabul etmiş, her seferinde içerik mi eklenecek(gerçi öyle bir açıklamada göremedim :) ) yoksa herşey kendiliğinden mi gelişiyor?

KınıX dedi ki...

Ben de bloxoo'ya üye oldum ama aktivasyon yollamadılar :D elin değmişken bana da cevap versene lonely. :) Normal midir? Davet falan edebliyorsan e-maille beni davet etsene, belki o zaman olur.

şagujane dedi ki...

tema hoş olmuş sevgili lavinya tekrar diyorum ayrıntı bilmem pek anlamam bu işlerden ben şiirimi kaydederim:) emin olnun yeni fark ettim parantez içine yazdığınız timeless la ilgili notu kusuruma bakmayın aklım başımda değildi şimdilerde ise hiç yok:) teşekkürler

Lavinya Öz. dedi ki...

Tamamdır lonely ;) kendiliğinden işliyormuş sistem :)
Yani ekstra bir emek yok :D

http://www.bloxoo.com/blogyazi/%C3%BCtopya/slashden-godfather-show/561695

İncelemek isterseniz diye!

Fena bir yer değilmiş de... Gayet güzel!

Lavinya Öz. dedi ki...

Şu Editorya??? buraya nasıl üye olunuyor :D bir türlü bulamadım :)))

Özgür dedi ki...

Herkes benden cevap bekliyor. :D
Kınıx'la başlayayım, herhangi bir davet olayı falan yok. giriyorsun blogunu kaydediyorsun sonra onaylanmasını bekliyorsun. Benimkini iki haftada onayladılar bu konuda bir standartları yok. Kafalarına göre. Ama bloxoo butonlarından birini eklersen daha çabuk onaylanıyor.

Lavinya abla, şöyle bir sistem var, arada bir girip bir kaç blogu gezersen puan verirsen yorumlarsan kısa kısa falan onlarda geri dönüyorlar hepsi olmasa da geliyorlar işte. :D Tamamen aktiflikle ilgili işte. Ben ik üç günde bir girer gezerim o siteyi. D

Bir de editorya biraz daha karışık bir yer orası bir blog sitesi. Çok izleyicisi olan bir blog sitesi, orada kayıt ol gibi bir yer olacak. Adresini kaydediyorsun blogun sahibi vatandaş boş olduğu zaman kaydedilen blogları inceleyip nasıl bir yer olduğu hakkında yorumlar yapıyor o sayedede izleyiciler geliyor. :D

Bu arada lavinya ablanın blogunu buldum bloxoo'da ama kınıx seninkini bulamadım.


Kolay gelsin...