22 Mayıs 2010 Cumartesi

HAKKIMIZDA/Gogobaba Kim?

Gönderen Lavinya Öz.

http://www.facebook.com/GoGoBaBa



Yılların deneyimini, bilgisini, anılarını, acısını, tatlısını, yokuşunu, inişini, gülmesini, ağlamasını, an(ı)ları, kareleri, videoları, sohbetleri...... yaşama dair ne varsa bulacağınız, bu yaşamda kalıcı birşeyler yapmaya çalışan ben GoGoBaBa`dan size işte GoGo...


GoGoBaBa olmak kolay değil, bir misyonu var, bir hedefi var, bir kazancı yok, bir yorucu, bir o kadar da mutluluk verici, uğraşlar bunlar. Doğaçlama takılır, rüzgara bırakılmış bir tüy gibi nereye eserse onla oraya (Forrest Gump), rastlantısal kurgunun değişebileceğine inanır (Run Lola Run, im Juli, ...)

http://www.gogobaba.com


- Burda ne mi bulacaksınız?


- Ne aradığınıza bağlı. Mahşer-i Cümbüş, Anında Görüntü Show, Tiyatro Sporu, Beyin Fırtınası, Sinema, ..... burası hayatın ta kendisi... yaşamın kesiti... kalplerin, gönüllerin buluştuğu yer....burası ayna.... olduğu gibi yansitıyor beni, sizi, onları....Her telden...Doğaçlama.... ordan...şurdan...burdannnnn..... nerde kalmıştık.... Powerd by GoGoBaBa...


İmzalarimızda yıllarca ne dedik ?


Şık.1.
"BİLGİ, Sevgi ve Mutluluk PAYLAŞTIKÇA ARTAR"
İç ses : eee paylaşıyoruz işte.....


Şık.2.
Ne kadar seversen sev, bir gün ayrılacaksın.
Ne kadar toplarsan topla, bir gün bırakacaksın.
Ne kadar yaşarsan yaşa, bir gün öleceksin.
Ne yaparsan yap, bir gün hesabını vereceksin
İç ses: burda beraberiz site kapanana kadar. http://www.tughan.com/ buranın sahibi hiç görmediğim benim felsefemde olan, yardımsever dostumun vefatını öğrendiğimde, hıçkırarak hiç tanımadığım biri için ağlamıştım. O zaman kalıcı birşeyler bıraktıklarımı derleyip toplamaya, tek bir yerden www.gogobaba.com`da duyurmaya çalışayım dedim. Ölümlü dünya....Ama yaptıklarımızla, kalıcı olalım dedik....


Şık.3.
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar,
O zaman 10. köye gideriz.
Ordanda kovarlarsa 11. köyü kurarız.
İç ses: işte burası 11. köy.


Şık.4.
pazartesi BAKIŞTIK salı TANIŞTIK çarsamba ARKADAŞTIK perşembe İKİ AŞIK cuma ALIŞTIK cumartesi TARTIŞTIK pazar AYRILDIK
İç ses: Sanal dünya, Yalan dünya. Sanaldan kurtulun gerceklerle benim sitemde buluşun.


Cevap: HEPSİ.


Hani Bi Kişi Daha Çok Sever ya.. Bizimkisi o misal...


*


İnternette sanal alemde kullandığımız NİCK Name (Lakaplarımız) nasıl sectik, nerden aklımıza esti?


Ayrıca kücüklüğünüzde, okulda, arkadaşlarınız, aileniz size ne lakaplar takmıştı ?


GoGoBaBa : gogo + baba bana uzun süredir bu 2 lakapla hitap ediliyordu. İnternette bir ara GOGO (Acıbademli GOGO) ve sonrada aynı nicklerden başka forumlarda var olduğundan , 2 lakabımın birleşmesinden GoGoBaBa nickini oluşturdum. Baya uzun süredir kullanıyorum.. Küçüklüğümden beri GOGO diye hitap ederler, nerdeyse ismimle hitap ettiklerinde bakmayacağım , bütün arkadaşlarımın cep tellerinde gogo diye kayıtlıyım. Baba ise ortaokul sonlarından itibaren özellikle liseden sonra denmeye başladı, mafya vari lakap değil, çok yardımsever olduğımdan, küçük büyük herkese yaklaşımımdan , yardımcı olmamdan ; çok BABA Adammışsın dediklerinden kullanıyor çoğu arkadaşım.


Sonuç: gogo+baba = GoGoBaBa


Not: İnternette kişisel bilgilerin mahrumiyetine özen gösteren kendi isimlerini deşifre etmeyen kişilerin özlük haklarına saygı'dır diye oluşmuş bir sistemdir NİCK Name (LAKAP). Kişinin kendi rızası olmadan gerçek ismini deşifre etmemek bir etiktir. Ama çoğu kişide kendi ismini kullanmaktadır. Çoğu kişide hem ismini hemde nick'ini aynı anda kullanmaktadır.. Ben internetten sanal olarak tanıştığım kişileri vep telime nickleriyle kaydediyorum. Tercih meselesi tabiki de.


Not2: Küçükken , okulda falan bazı arkadaşlara nahoş (kötü) lakaplar takılırdı , kızdırır ağlatırlardı, kötü lakap takmamak gerektiğine o zamanlarda inandım sonradan da , dinen de caiz olmadığını kötü lakap takmanın ve arkadaşlara öyle hitap etmenin doğru olmadığını öğrenince iyi ki arkadaşlarıma kötü lakaplar takıp öyle hitap etmemişim dedim.


İnternet dünyasının eskileri bilir, neresi burası derdik. BBS ler , chat olaları vs vs , genelde ETİK, gerçek isim kullanılmaması yönündeydi.


7 yaşından beri GOGO diyorlar, okulda mahallede kuzenler arkadaşlar bazen öğretmenler hatta askerde komutan bile. Çekirdek Ailem hariç ve resmi yerler hariç genelde GOGO.


Okulda arkadaşlar agresif kişiliğime , kaba saba bir insan görüntüme, yontulmamış biri gibi görselerde en çok ihtiyaç duyduklarında, en kötü anlarında, yardım gereken zamanlarda yanlarında beni gördüklerinden, karşılıksız yapılan iyiliklere alışık olmadıklarından, "YA ÇOK BABA adammışsın sen" diyerek.


BABA veya GOGO lakaplarım kaldı.


Şimdilerde hiç GoGoBaBa `yı kullnamasam da direkt ya BABA ya GOGO deniyor. Hem de yönlendirme koşullama olmadan, anladım ki bu nick(lakap)ikizlerim benim.

Gelelim bu açıklamadan sonra un, şeker, yağ var helva yapmaya....


İnternette nick/lakap girin diyilen yerlere tek bir nick girmek istedim adım gibi olan , gerçek ismimi kullanmayan, söylediklerinde dönüp bakmayan, GOGO diye girdiğimde maalesef hep kapılmış ve türevleri alının dediyordu. Bir dönem Acıbademli GoGo kullandım Hatta bazı sinema sitelerinde rastlarsınız.


Bir gün tekerlekli sandalyeli bir arkadaşım/kankam ile bir proje yapıyorduk. kendisi Bilgi üniv.de Bilgisayar programcılığı mezunu . Orda nick kısmına AcıbademliGoGo yazınca uzun kaldı giriş yerinde. BEYİN FIRTINASI yaptık. Bir çok nick, ben ingilizce nicklere karşıyım, nedense ilk commodore amiga zamanlarında "ZombieBoys" grubu falan vardı. Orayı kuran kişiler TURBO, VİRGO vs vs nickleri var idi sonra isimleri BRONX oldu, hep yabancı hep yabancı. Efsane bilgisayar hackeri BEYAZ var idi ona imrendim hep. Ne güzel Türkçe lakap diye.


GOGO anlam olarak çok taff/yelpaze aralığında dolanıyor, gürcüce kızçoçuğu, uzakdoğuda yarı çıplak dans eden çılgın kızlar gibi , milleti vayy bu ne ola ki dedirten.


Ya da GOGOCU denen esrar/ot vs ile alakalı bir argoda var.


Ama işin özü benim 2 lakabımın birleşmesi.


İlk başta o kadar çok itici geldi ki; BEYİN FIRTINASI sonucu 10-12 yıl kadar önce ortaya çıkan bu www.gogobaba.com websitesi fizibilite çalışmalarından kaldı. Alan adı uzakdoğulu biri tarafından kapılmış idi sabırla süresinin bitmesini sonra da revize zamanını bekleyip aldım alan adını.


Şimdilerde alıştı herkes. Anında görüntü show`u bilenler Mahşer-i Cümbüş`ü bilenler , ordaki ekip bile benim gerçek ismimi hiç bilmedi, sormadı yıllarca, ya GOGO ya GoGoBaBa dendi. Hatta tiyatro salonunda GoGoBaBa veya Fox Studyolarında AGS çekimlerinde ve Canlı TV yayınlarda hep GoGoBaBa, millet öyle seslenince kim bu aceba oluyor ama benim mafya vari BABA lıkla veya çoluk çocuk sahibi olmamdan dolayı BABA `lık sıfatıyla kullandığım değil, dostların yakıştırmasıyla üzerime yapışan/yakıştığına inanılan bir lakap BABA 6-7 yaşından beri kendimi bildimbileli ismime kısaltma GOGO dendiğinden... Ya BABAGOGO olacakti  ya GOGOBABA olacaktı onu da para atışı belirledi...


Evet benim hikayem bu şekilde...


Saygı ve sevgilerimle,


GoGo.....

2 yorum:

Fisio dedi ki...

GoGoBaBa internet dünayasının kurdu benim istanbudaki gerçek can dostlarımdan biri bana internet dünyasında bana verdigi öğütleriyle benim interneti sevdiren herseydan önce adam gibi adamları cebinden çıkaran sağlam bir insan GoGom seni çooook seviyoruz

FiSiO (Afyonkarahisar)

Lavinya Öz. dedi ki...

Fisio; arada sırada blogumuza baktığını bilmiyordum :)
Hoşgeldin.

@gogobaba

Sadece bir tek cümle ile anlatacağım:
İyi ki tanımışım seni :)

Saygılar

Bu arada; bu bloga şekil verirken de yaptığın katkıları asla unutmayacağım...