23 Haziran 2010 Çarşamba

SivriSinema Sordu Lavinya Öz. cevapladı :)

Gönderen Lavinya Öz.

Bu röportajı da paylaşmak istedim buradan, sonuçta bulunduğumuz yer bir Ütopya her an her şey olabilir :)

...

Ethem Sak:
Sivrisinema’yı tercih etmenizdeki sebep neydi? Burada yazmak istemeniz ve bu kararı vermek istemenizdeki sebeplerden bahseder misiniz?

Lavinya Öz.
Sivrisinema beni fark edene kadar ben farketmemiştim Sivrisinemayı, teklif geldikten sonra, inceledim, kaliteli ve seviyeli buldum, kabul ettim, pişman değilim :)



E.S:
Yazılarınızı yazarken, yazmadan önce “uzun zaman oldu yazmalıyım” düşüncesi ile mi yoksa “yazıyorum, çünkü bunu istiyorum” mu ağır basıyor? Biliyorsunuz ki herşeyden önce yazarken, öncekliklerinizi ihmal etmemeniz konusunda anlaşmıştık. Bakalım bu kurala kim kulak asmış :)

L.Ö.:
Doğruyu söylemek gerekirse bazen “uzun zaman oldu yazmalıyım” diyorum ama bir filmi yazacak zaman bulduğumda ise “yazmayı seviyorum” diyorum.


E.S.:
Yazılarınız, belli bir zaman sonra paylaşıma geçiyor ve bazen bu süre uzayabiliyor. Bu uygulama sizi rahatsız ediyor mu?

L.Ö.:
Çok uzasa sorun oluyor, yani; merak ediyorum “yanlış bir şey mi yazdım” diye ama tam ben böyle düşünürken bakıyorum ki yazı yayınlanmış :) hoş duygu!


E.S:
Yazılarınız yayınlandıktan sonra, yorum almama sıkıntısıyla da karşılaşabiliyoruz, bu sizi etkiliyor mu? Ne şekilde etkiliyor?

L.Ö.:
Bir yazı oluşturulduktan sonra en çok merak edilen beğenilip beğenilmemesi, etkileyip etkileyemediğidir.Yazdığım, tanıttığım bir film mutlaka benim etkisinde kaldığım bir filmdir ve o yazıyı okuyan insanlarda “mutlaka izlemeliyim” etkisi bırakmak isterim.


E.S.:
Hepimiz yazılarımıza belli bir emek ve kıymet katarak yazdığımız ortada… İleride yazılarınızın daha çok duyulması veya medya-web gibi organlarda daha popüler olabileceği konusunda bir hayaliniz var mı?

L.Ö.:
Neden olmasın; iyi yazıyorum… Sivrisinemadaki herkes gibi ;)


E.S.:
En çok hangi yazarımızı merak ediyorsunuz veya hangilerini… ve takip ettiğiniz bir yazar var mı?

L.Ö.:
Merak değil de çoğunlukla fafatuka ve Selin’in yazıları dikkatimi çekiyor, belki de film zevkimiz biraz benzeştiği için :)


E.S.:
Yönetimin alakasından memnun musunuz? Siz yazarlarımızla daha fazla iletişime geçmemiz gerektiğii düşünüyor musunuz? Yönetim, şunu da yaparsa daha çok memnun olurum dediğiniz hususlar nelerdir?

L.Ö.:
Gayet memnunum, sağ olunuz! “Şunu da yapasınız” diyeceğim birşey olursa derim :)


E.S.:
Üye uygulamasına geçek istiyoruz, bununla beraber bir soruyla meşkuliyetimizi paylaşmak istiyorum… Şöyleki; Üyeler ne tür aşamalardan geçip yazar olma hakkına sahip olmalıdırlar? Sizce, üyelik olayından sonra yeni yazarlarımızı ne şekilde almaya devam etmeliyiz?

L.Ö.:
Üyelik uygulamasına geçmek bence de güzel olur. İnsanlar biryerlere üye olunca “sahiplenme” duygusu altına girerler :) bu da gelecek zamanlar için faydalı bir şey. Üyelere yazarlık hakkı verilmesin bence ya da verilecekse haber verilmesin “bir zaman sonra yazar olabilirsiniz” diye. @Ethem Sak; siz zaten gayet iyisiniz bu seçim konusunda o yüzden böyle devam etmeli.


E.S.:
Düzenimiz, elimizden geldiğince hafta içi günde 1, hafta sonu günde 2 film yayınlamaktır. Sizce böyle olmasımı daha güzel, yoksa günlük gelen film yazıları hemen denetlenip ardı ardına da olsa yayınlanmalı, sıraya konulup bekletilmemeli midir?

L.Ö.:
Bence bekletilmemeli. Gün içine dağıtılmalı ki herkes sadece bir defa giriş yapmasın en az üç dört kere giriş yapsın ;) Vasat görünmeyelim hayli üretken görünelim.

E.S.:
Sizce daha çok ziyaretçiye sahip olmamız için neler yapılmalıdır?

L.Ö.:
Blog tanıtımı yapan sitelere üye olunmalıdır. Mevcut tüm yarışmalara katılınmalıdır.Yorumlarda sohbet edilmelidir.


E.S.:
Sivrisinema’da olmasını istediğiniz alanlar, kategoriler nelerdir?

L.Ö.:
Sonradan eklenen makale ve haber kategorileri gayet iyi oldu. Belki bir de “fragmanlar” gibi “en çok sevilen film sahneleri” videoları da eklenmeli.


E.S.:
Eksik gördüğünüz yanlarımız nelerdir? (Her konuda) O an kim online görmeliyiz. Yayınlanan yazılarda güncelleme yapabilmeliyiz.

E.S.:
Buradan olmaktan memnun musunuz? Tabiki memnun olmasaydınız burada olmayacaktınız. Hala ilk günkü gibi yada ilk günden daha fazla anlamında… Evet…

L.Ö.:
Ve gün geçtikçe sivrisinemadaki gelişimlere şahit olmak harika bir duygu :) Günden güne artan bir facebook hayran sayımız var facebook’u bilmiyorum ama bu iyi bir şey :) hergün bakıyorum bugün kaç hayran olmuş diye :))


E.S.:
Sivri’ye yazmak size ne kazandırıyor? Arkadaşlarınıza burada yazdığınızı söylüyormusunuz?

L.Ö.:
Ben şahsi blogumda buraya geçer geçmez tanıtımın(m)ı yaptım. Halen de burada yazdığım yazılara sivirisinema linkini ekleyip(devamını oku şeklinde) kendi blogumda da yer veriyorum.

1 yorum:

Lavinya Öz. dedi ki...

Aslında "sivrisinema" ağırlıklı bir ropörtajdı, belki biraz da yazarları tanıtmaya yönelik olsaydı iyi olurdu diye düşünüyorum.