1 Temmuz 2010 Perşembe

BORGES/ Kum Kitabı

Gönderen Lavinya Öz.







Söylence



Habil ve Kabil, Habil’in ölümünden sonra karşılaştılar. Çölde yürüyorlardı ve uzaktan birbirlerini tanıdılar, çünkü ikisi de çok uzun boyluydu. İki kardeş yere oturdular, bir ateş yaktılar ve yemek yediler. Günbatımında yorgun düşmüş insanlar gibi, sessizliği bozmadılar.



Gökyüzünde, henüz adı konmamış birkaç yıldız belirdi. Yalazların ışığında, Kabil Habil’in alnında taşın izini gördü ve ağzına götürmekte olduğu ekmeği yere fırlatıp, suçunun bağışlanması için yalvardı.

Habil yanıtladı:

—Sen mi beni öldürdün, yoksa ben mi seni? Anımsamıyorum; burada önceki gibi birlikteyiz yine.

—Şimdi biliyorum beni gerçekten bağışladığını, dedi Kabil, çünkü unutmak bağışlamaktır. Bende unutmaya çalışacağım.



Habil yavaşça konuştu:

—Doğru. Pişmanlıklar sürdükçe suç da sürer.

Resim

1 yorum:

Lavinya Öz. dedi ki...

Şimdi buradan konuşalım da dergiye bir canlılık getirelim :)


"Unutmak bağışlamak mıdır?"

ve

"Pişmanlık sürdükçe suç da sürer mi?"