16 Temmuz 2010 Cuma

Hiç Uçurtmam Olmadı Benim

Gönderen Emre C.



Hiç kendime ait bir uçurtmam olmadı benim. O zevki hiç alamadım...

Şöyle salamadım gökyüzüne. Gözüm hiç kamaşmadı arkasından...

Hiç uçurtma yapmadım ben. O telaşı hiç yaşamadım. Nasıl bir hazırlıktır o, hatırlarsınız siz. Sizin oldu değil mi uçurtmalarınız ?

Şöyle oturamadım başına. Sıvayamadım kolları. Marangozdan özel çıtalar sipariş etmedim. İnce olmalıydı onlar. Hafif fakat uzun olmalıydı. Hangi ağaçtan daha iyi çıta olurdu ?

Sonra kuyruğu vardır bir de onun. En zevkli kısmı. Rengarenk. Cıvıl cıvıl. İstediğiniz uzunlukta yapabilirsiniz. İstediğiniz kağıtlardan kesip koyabilirsiniz. Sizinki ne kadar uzundu ?

Şöyle koşturamadım onu bittikten sonra. Nasıl da mutlu olur insan kim bilir ?

Bitirmenin verdiği gurur mu daha çok zevk verir yoksa insanın kanatlandığını hissetmesi mi ?

Şöyle salamadım onu gökyüzüne. Tutamadım ipinden. Kontrol hiç bende olmadı. Hep başkalarını izledim uçururken.

Uçurmak. Uçmak gibi olsa gerek. Ben yaşamadım bilmiyorum işte.

Şöyle bakamadım dans edişine semada. Dans edemedim onunla.

Ne kadar büyük bir mutluluk olmalı bu. Sevinç yumağı. Ya bir de yanınızda arkadaşlarınız varsa. Sizin gibi gözleri pırıl pırıl çocuklar.

Şöyle göremedim onu maviliklerde. Değmedi benim uçurtmamın kuyruğu ebem kuşağına. Çünkü hiç uçurtmam olmadı benim. Bilemem...

Çocuklarınızı "Sanal Zevklerden" kurtarın. Koşsunlar. Yorulsunlar. Enerjilerini dışarıda, özgürce harcasınlar. Belki uçurtmam olmadı ama ben çocukluğumu doyasıya yaşamış şanslı çocuklardan biriyim. Güneşli günler sizin ve çocuklarınızın olsun. Sizleri şu nefis şarkının sözleriyle başbaşa bırakıyorum. Sevgiyle kalın...








Uçurtma Bayramları

''Bir rüya bir ümide yaslanıp yaralandık
Tutunduk sevgilere düşe kalka
Hep yol aldık
Yenilme gel yenilme
Belki de aldatıldık
Belki dünya hiç dönmüyor
İmkansız yanıldılar
Ölüm yok ölünmüyor
İmkansız ah imkansız
Gel uçurtma bayramları var
Haydi sevin de gel
Ölümsüz özgür çocukluğuna
Yeniden yol ver
Haydi koş haydi gel
Bir avuç sevinç al annnenden
Bana da biraz ver
Öylesine öylesine yalnızız ki
Şu koskocaman şehir ve biz bak ne olur
Bari SEN gel''

Yorumlayan: Levent Yüksel
Söz : Sezen Aksu
Müzik : Onno Tunç

3 yorum:

beyaz. dedi ki...

Çok hoş bir karşılaşma oldu bu yazı benim için...

Uçurtma benim içimde de bir ukdedir ve sanırım ukde olarak kalmaya da devam edecek...

Kaleminize sağlık, çok güzeldi...

Lavinya Öz. dedi ki...

Sade ve içten cümlelerin için sağ ol!
İnsanı rahatlatan, karmaşıksız birşeyler var yazdıklarında :)

Şekersiz süt içmek gibi :))

Emre C. dedi ki...

Şekersiz süt:) Çok teşekkür ederim güzel yorumlarınız için..