31 Temmuz 2009 Cuma

Kaçış

Gönderen Lavinya Öz.

*Kuzey yıldızını aradım mağaramdan ilk çıktığım gün tıpkı bir gündüz körü gibi. Kovaladım tüm yıldızları, benim yüzümden çoğu kaydı.“Kuzey yıldızı da çoktan kaymıştır çoktan yönsüz bırakmıştır beni” dedim güneşin peşine düştüm. Sonsuz ışığıyla kılavuzum olsun istedim kör etti beni ve güneşin gölgesini kovaladım bu kez kör bir ruhtan beklendiği gibi… Köreldim.



*İçime kapanmalıyım. Kapatmalıyım tüm hava geçiren kapı kilitlerini ve artık ayaza açılmamalı hiçbir pencerem.



* Kaçtıkça burnunun dibinde bulursun,
Çok kaçma, sen de şair olursun.



* Ey budala! Sevdanı yaşattığın o gözler sana ait olsaydı ve o yürek; o zaman giden sana ense traşını göstermezdi “Sevgiyle kal” derken ufukta gittikçe küçülerek.



*“Sevgiyle kal” diyerek kalanın titrek kirpiklerinde asılı kalan ilk yaşlarda ıslanmazsak eğer kazara; ömrümüzdeki son yaşlarda giden olduk diye önce kendi gözlerimizden tutuluruz sağanağa.



* Hayatlarımız kaç aşamalı ve biz kaçıncı “level” deyiz? Herkes aynı aşamalardan mı geçer?



* ADAM DEDİ:
“Seni kaçırmamak için elimden geleni yapacağım”
KADIN DEDİ.
“Yani KAÇACAĞIM mı demek istiyorsun?”



* “Bitti” dedim inanabiliyor musun bana?
“Bitti” dedim… Senden önce… Hatta benden önce söyledim.




* Varsın anlamsız bir telaşla kaçışan kaçışsın… Ben usul usul ıslanacağım…
Yüzümde tarifi uzun sürecek bir mutluluk.



* Kalbim delinmiş mi delirmiş mi?
Sevdan gönlüme; kapalı giriş mi yoksa açık görüş mü?
Bu şiir başlamış mı bitmiş mi?



* Senin bensizliğinden de yarından sonraki günden de BANA NE!
Ben, şimdilerimi geri istiyorum…



*Hayatta kaçan tek şey hayatın kendisidir.



*Hayat bir ilmek ters bir ilmek düz gidiyor ben bu yollarda sensiz. Her iki tarafı da aynı lastik olmuş yüz. Bir ilmek ters bir ilmek düz… Bir ilmek kaçık! Ve asi gidişata. Ve biz kaçan ilmekleriz ard arda…



Saygılarımla
Lavinya Öz.
Tamamı yazı arşivimden kendi seçkilerimle oluşturulmuştur.