10 Temmuz 2009 Cuma

Ödünç Gamzeler

Gönderen Lavinya Öz.



Ufak bir tebessümdü aradığım o hiç değişmeyen simanızda. Belki bir gün gülüş olursunuz diye bekledim hep.

SİZDE GAMZE BULUNUR MU?
HİÇ GÜLDÜNÜZ MÜ SİZ?

Bir deneyin bakalım neler olacak; belki, yaşınızın çok ötelerinden yaşamınıza damlayan o iki sert dudak kıvrımınız ışık hızıyla yaşınıza dönüşür.

ÇİLEKLİ PASTA SEVER MİSİNİZ?

Bir ara yüz çizgilerinizi sayarak ulaşayım istedim yaşınıza.Olacak gibi değildi, belki yirmi belki yirmi beş çizgi vardı.her biri iki seneden hesaplansa…Olacak gibi değildi.Öğrenciydiniz biliyordum.Tıp Fakültesinde okuyordunuz.Sanırım son sınıftı.

BANA ANATOMİ ANLATIR MISINIZ?

Bir gün gülüş oluverirsiniz de aman kaçırırım diye ;okula gideceğiniz saatte damlıyordum kapıya, tüm güneş açmışlığımla “GÜNAYDIN” diyordum da…Sert bir kafa selamıyla ezip geçiyordunuz tüm günü.Niçin bu denli çok uğraşıyordum sizinle?Evet bilmediğim bir de bu vardı.Bugün size ellerimle bir çilekli pasta yapmışım ki sormayın…Sormazsınız zaten.Dudaklarınızın arasında iletişim kurmamızı sağlayacak bir şeyler var mı?Onu geçiniz.Gözleriniz desem, hiç bakmıyorsunuz ki…Şimdi kapınızı çalacağım ve pastanızı uzatacağım size.Muhtemelen ders çalışıyorsunuz.Ne iyi gelecek…

HİÇ AŞK BESLEDİNİZ Mİ?(Ne çabuk büyüyorlar bir bilseniz).

İyi ki ben seviyorum çilekli pastayı.Reddinizden sonra hepsini tek başıma yiyebileceğim ne güzel(!)Yalnız, paylaşımsız…

BENİ ÖZLEDİNİZ Mİ?

Kitaplara çok düşkündünüz.Günlerce kitap tavsiye ettim size.Hepsi için okudum dediniz.
SİZDE “ POLLYANA “ BULUNUR MU?(Yoksa yanınızda oda mı intihar etti, gülüşlerinizin ardından.Dayanamadılar değil mi?Ben dayanacağım.Sizse dayanamayıp ısrarıma güleceksiniz birgün).

SAKLAMBAÇ OYNAYALIM MI?
YILDIZ ARAKLAYALIM MI?
GÜNEŞ ARALAYALIM MI İÇİNİZE ?GÜLELİM Mİ BİRAZ? (Sonra dilediğiniz kadar ağlarız).

Ben yarın taşınıyorum.Ev sahibim burayı aileye verecekmiş.Ev sahibimiz aynı kişi olduğuna göre yakında sizin eviniz içinde bir aile bulacaktır.Hazırlıklı olun diye söylüyorum.

NE DERSİNİZ, AİLE OLALIM MI?(Aile olmayı da bilemeyecek kadar küçük değilim sizden).

Çok zor şeymiş taşınmak yüreğinizden.İnanamıyorum, yıllardır kapalı duranpencereniz, taşınışımı izlemek üzere aralanmış.Yılların şaşkınlığı üzerimde gülmeye çalışıyorum size.İnanmıyorum, yıllardır kapalı duran dudaklarınız gülümsüyor bana(bu tebessüm için taşınmaya değermiş).Anlaşılan “Ufak bir tebessümdü aradığım” başlıklı yazımı okumuşsunuz, posta kutunuza bırakmıştım çıkmadan önce…

Gamzeleriniz de varmış sizin.

GAMZELERİNİZDEN BİRİNİ ÖDÜNÇ VERİR MİSİNİZ?Saçlarımda yıldız tozlarıyla geldiğim gün iade ederim, eğer isterseniz.

(ORADA OLACAK MISINIZ?)

Saygılarımla

LAVİNYA ÖZ.
(Noktürn:Geldiğimde orada olmayacaksan gitmelerimi suçlarım).


Bu yazım 1996 senesinde GIR GIR da yayınlanan ve Eflatun Nuri hocamın çizimleri ile eşlik ettiği bir yazımdı kendisini bir kez daha rahmet ile anıyorum. Allah gani gani rahmet eylesin. Her daim gençlerin elinden tutmuş onlara yol göstermiş ve yön vermiştir. Sevgi saygı kucak dolusu.


Buraya eklediğim resim ona ait fakat başka yazılarıma eklediği çalışmalardandır, bu yazının orijinalini kaybettiğim için bu yazıma çizdiği çalışma sadece aklımda.