14 Ağustos 2009 Cuma

İLK ya da SON, illa ki de bahar!

Gönderen Lavinya Öz.

Bugün günlerden herhangi bir gün mü? Hayır. Sizlerle Kızılay' dan Seğmenlere uzanan güzel bir yürüyüşe çıkıyoruz. Mevsim ne olsun? İlk ya da Son ama ille de bahar olsun bahar!

Mevsimine göre hava yumuşak ama her an yağmur yağabilir. Ne çok hızlı ne çok yavaş başlayalım yürüyüşümüze:

Konur sokağa girmeden önce önümüzde Karanfil Pasajı ve Yüksel Caddesi var. Buyrun önce pasaja, hiç acele etmeden dükkanların vitrinlerine göz gezdiriyoruz, hoşumuza giden bir şey görürsek alıyoruz (gücümüz yettiğince). Pasajın sonuna doğru birçok gümüşçü var ama biz, benim her gidişim de önünde sessizce dakikalarımı geçirdiğim vitrinin önünde duruyoruz.Sizce de güzel değil mi o gümüş saat?o tamamen el yapımı, ince işli, parlak beyaz taşlarla süslenmiş saati almak bir türlü olmadı nasip. Belki de bilerek almadım, ulaşılmaz olmaya devam etsin diye, vitrin camından daha bir başka parlıyor diye...Ben iç geçirmeye devam ederken siz birkaç ikinci el dergiye, kitaba göz gezdirin hemen geliyorum.

Şimdi istikamet Yüksel Caddesi. Her daim gözüme sanki cennetmiş gibi güzel görünen, içeri girdiğim de çok farklı bir huzurun beni sarmalayı verdiği kitabevi....Siz de o huzuru hissettiniz mi?Şimdi herkes dağılsın, çıkışta görüşürüz.Yaklaşık bir saat geçiriyoruz Vivaldi eşliğinde.Kitapları kokluyorum(bayılırım bu kokuya), kiminin ön sözünü, kiminin arka kapağını okuyorum.Bir IRVIN YALOM kitabı alıyorum kendime birde “Tüm Gerçeklerin Üzerinden Uç” isimli kara ciltli bir kitap(Mehmet Gün).CD’lerin arasına dalıyorum sonra(bu kısım kıymetli, ender bulunan fakat talep olmadığı için ucuz olan CD’lerle dolu, şimdi MP3, MP4 v.s. var ama ben ille de ORİJİNAL derim). Bir ANDRES SEGOVİA bir de JOHN LEE HOKER alıyorum kendime.

Konur Sokağa giriyoruz.Yaklaşık yirmi dakika sonra Tunalı Hilmi’deyiz.Yağmur başladı(şunu otuz dakika yapalım mı?).Yol boyunca bir çok insanla karşılaşıyoruz, hepsi bir şeyler yetiştirme çabasında, telaş almış başını gidiyor…..Ne için bu acele, oysa; hayatta kaçan tek şey sadece hayatın kendisidir.

İsterseniz burada ayrılalım(kimse benim yüzümden ıslanıp da hasta olmak zorunda değil).

Yüzüme vuran her damla;stresten, huzursuzluktan, yorgunluktan, kaygılarımdan arındırıyor beni(iyi ki de şemsiyem yok).İşte geldim, Tunalı Hilmi ve adını unutsanız da yerini asla unutamayacağınız leziz kumpirler yapan o küçük dükkan.Bir tam karışık istiyorum(ton balıksız), bol ketçap ve bir kutu cola ama buz gibi(bu serinde cola mı?diyenleri duyuyorum.Elbette, neden olmasın, sıcakta salep serinde cola içmezsek ne salep bizim için farklı olur ne de cola.Ben bir farklılık istiyorum bugünkü gezintimde).Paketletip ilerliyorum Seğmenlere doğru.Yağmur da dindi.Hayır hayır henüz yeterince ıslanmamıştım.Güneş açacağa da benzemiyor, en iyisi Kuğulu da bir bardak duble çay, ısı ve enerjiye ihtiyacım var değil mi? Önce ısınalım sonra dilediğimiz kadar üşürüz.

On beş dakika süren yokuştan sonra artık Seğmenlerdeyim.Oraya benden önce varmış olan sizleri görünce;yalnız ben değilmişim bu yürüyüşten zevk alan diye düşünüyorum.Çok güzel , kiminiz de simit kiminiz de sandviç ben de kumpir…Haydi hep beraber hayli acıkmış olan midemizi mutlu edelim…Afiyet olsun…

SAYGILARLA
LAVİNYA ÖZ.

(Çoğu zaman rüyalar alemine uçmadan önce gözlerimi kapatıp düşlerden önce sürdürdüğüm bir düştü bu.)

6 yorum:

beyaz. dedi ki...

ankarada mı yaşıyorsunuz?:) ben de ankarada okuyorum:) keşke sizi görebilsem...
saygılarımla...

Lavinya Öz. dedi ki...

Ankara memleketim :) fakat orada yaşamıyorum malesef :'( ben pek sanal dünya arkadaşlıklarını gerçek dünyaya taşıma taraftarı olmadığım için görüşebilme imkanımız hemen hemen yok :) nasıl ola bir kitap çıkartırım da imza günümde :P karşılaşırsak başka :D

Saygılar
Nereyi okuyorsunuz Ankara'da?

beyaz. dedi ki...

Ankara üniversitesi hukuk fakültesinde okuyorum. Bir kitap çıkarmanızı bekliyorum gerçekten imza gününüzde buluşabilmek umuduyla...
Saygılar..

Lavinya Öz. dedi ki...

Çok güzel bir bölüm okuyorsunuz... Çok güzel bir şehirde :)

Başarılarınızın devamını dilerim ;)

Umarım "imza günü" diye bir şey görürürüm şu hayatta :)

İlginiz için tekrar tekrar teşekkürler.

Saygı benden.

beyaz. dedi ki...

ben teşekkür ederim güzel dilekleriniz dolayısıyla:) evet ankara güzel bir şehir buraya da çok isteyerek geldim zaten hem bölümüm dolayısıyla hem de özellikle düzenli bir şehir olması dolayısıyla.. ve tabi yaşadıkça farklı güzellikler görerek burayı sevmeye devam ediyorum ama izmirde 6 yıl yaşamış biri olarak denizi özlemedim desem yalan olur:)
ben sanal ortamda sohbetle ilgili yazdıklarınıza katılmadan edememiştim ve sizi görmeyi samimiyetle istemiştim özellikle de yazılarınız kadar samimi olduğuna inandığım sesinizi duymak ve becerebilirsem-karşımda duran kişiiye göre değişir tabi ama- sizi gözlerinizden okumaya çalışmak için... ama madem böyle bi şey yapmıyorsunuz bir bildiğiniz vardır diye düşünüyorum. belki de kendimi en çok kendim gibi hissettiğim şekilde-yani yazarak- sizinle görüşmem gerekiyordur. (yani umarım görüşmeye devam edebilirim:)
saygılarımla...

Lavinya Öz. dedi ki...

Bana mail adresinizi buradan iletin(merak etmeyin yayınlamam o yorumu ;)) yazılarınızı bana ulaştırabileceğiniz bir adresten size ulaşırım.

Saygılar