22 Mayıs 2010 Cumartesi

HAKKIMIZDA/ yusufener Kim?

Gönderen Lavinya Öz.

Ben yusufener. Aslına bakacak olursak Yusuf Öztoprak. 21Şubat 1992 Cuma, saat üçte, ikindi ezanı okunurken doğmuşum. Mersin'in merkezinde oturuyorum. Balık burcuyum ve bu burcun en ufak bir özelliğini gösterdiğimi düşünmüyorum. Bazen sakin bazen sinirli bazen gevşek bazen ciddi olabiliyorum amma velakin sakin ve gevşeklik daha ağır basar her zaman.



Tarihimi severim ve sahip çıkmaya da çalışırım her zaman. Araştırmayı ve doğruyu yaymayı isterim. Tarihi anlatan ve günyüzüne çıkaran bir kitap aldıysam okuduktan sonra muhakkak birisiyle bilgilerimi paylaşırım ya da kitabı ona verir onun kendisinin fikir sahibi olmasını isterim. Tarihin yanında tasavvufu da severim. Mevlana,Yunus Emre gibi isimlerin yazdıklarını okur, etkilenir ve o kadar etkileyecek şiirler -her ne kadar olmasa da- yazmak isterim.


Şiir okumayı , çok olmasa da, severim. Öyle vazgeçilmezim dediğim pek yoktur. Ama görüş olarak beğendiğim ve okumak istediğimde ilk tercih ettiğim Necip Fazıl'dır. Mevlana ve Yunus Emre'de olduğu gibi ondan da etkilenip aynı şekilde etkileyecek şiirler yazmayı denerim.


Şiir yazmanın yanında öykü, deneme, tiyatro, mensur şiir gibi türler de yazdım. Ama o kadar iyi olduğunu düşünmüyorum. O konuda kendime güvenmiyorum da zaten. Şimdi 'Kendine şiirde güveniyor musun ki?' diyeceksiniz. Onda da güvenmesem de tercihim ondan yana...Yazmayı sevmemin bir sebebi de şudur ki; yazmak psikolojiyi olumlu yönde etkiliyor. İçinizde kalanları birisine anlatamadığınızda kağıda dökmek çok rahatlatıyor.


Neyse fazla da uzatmanın lüzumu yok... Şu satırlarda bencillik ve ya bir hak yemişlik varsa affola. İsraf edilmiş harfler için hakkınıza helal edin.

Selametle...

3 yorum:

Lavinya Öz. dedi ki...

İyi ki yanımdasın!

Merak etme sen kelime israf etmesin ;)

Bir ara bir de aliterasyon çalışmayı denesene, merak ediyorum ne çıkartacaksın ;)

yusufener dedi ki...

iyi ki yanınızdayım!
Aliterasyonu da sınavdan sonra deneyeyim ablam ;) şu aralar sınav yüzünden çok yoğunum sadece hafta sonu uğrayabiliyorum.Ama dönüşüm inşallah muhteşem olur ;)

Berfin dedi ki...

Yunus emre yorumumdan sonra yusufener kim ? diye bir bakayım dedim.sanırım doğruluk payı yüksek bir tahmin yürütmüşüm.Son paragrafınızı kendimle özdeşleştirdim.Özellikle yazmayı sevmenin sebebi...Sonuna kadar katılıyorum.Sürekli yazmanız dileklerimle...(Psikolojinin yerinde olmasını isterim tabii ki . :))